Magaxin

Nyhedsbreve: En effektiv form for markedsføring

Artiklen er sponsoreret.

Stort set hver gang du besøger en hjemmeside eller en webshop, bliver du mødt med tilbuddet om at tilmelde dig sidens nyhedsbrev, newsletter. For du skal selvfølgelig holdes orienteret om de seneste nye produkter og informationer. Du får det ovenikøbet sendt lige til din e-mailpostkasse. Det er da service! Ofte lokker hjemmesiden bag beskederne dig med særlige tilbud for at sige ja tak, som om de godt ved, at uden en økonomisk fordel, vil du sandsynligvis klikke nej tak. Firmaerne må nemlig ikke sende dig reklamer uden samtykke, derfor kæmper de om at få dig til at sige ja.

Det kan være effektiv kommunikation

Et nyhedsbrev, newsletter er ofte sammen med SoMe kanaler den bedste måde for nutidens virksomheder at nå ud til dig og alle os andre. Derfor er det supervigtigt for afsenderen, at indholdet er relevant og interessant for lige netop dig. Ellers gider du jo ikke læse brevene. Hvor mange læser du rent faktisk? Der findes forskellige løsninger til opsætning og udsendelse af nyhedsmails. For eksempel: klik her for at se mere om nyhedsbrev. Ofte vil disse løsninger indeholder hjælpemidler til at finde ud af, om modtagerne rent faktisk åbner og læser brevene, men det ændrer ikke på, at indholdet skal have betydning for dig. Det er nemlig kun effektiv kommunikation, hvis du læser indholdet.

Det er heldigvis let at sige nej tak, hvis du fortryder

Måske har du sagt ja tak til at modtage et nyhedsbrev, newsletter, fordi du fik rabat på dit næste køb. Men da det var en fiskestang til onkel Bent, og du aldrig tager på fisketur selv, så er de tilsendte nyheder uden interesse for dig. Ifølge loven skal det være nemt for dig at fortryde, derfor skal der være et link i den tilsendte e-mail, som du kan klikke på og derved afmelde dig igen.

Kommentarer